IMG-LOGO
نصب وب اپلیکیشن
برداشتی از کتاب چهار میثاق – قسمت اول
  • |

برداشتی از کتاب چهار میثاق – قسمت اول

4 سال قبل

برداشتی از کتاب چهار میثاق – قسمت اول، امروز در خدمت شما عزیزان هستم با معرفی یک کتاب بسیار ارزشمند. کتاب چهار میثاق اثر دون میگوئل روئیز. این کتاب خرد سرخپوستان تولتک رو برای ما معرفی می‌کنه.

 

 

در رابطه با تولتک‌ها من یک توضیح مختصر خدمتتون عرض کنم، هزاران سال پیش در خطه جنوبی مکزیک، تولتک‌ها رو زنان و مردان خردمند می‌دونستند، اگرچه مردم شناسان تولتک‌ها رو قوم و نژاد معرفی می‌کنند، اما در واقع اونها هنرمندان و دانشمندانی هستند که متشکل از استاد و شاگرد گرد هم جمع می‌شدند تا آیین‌های باستانیشون رو کشف و حفظ کنند. هزاران سال بعد وقتی که قاره امریکا توسط اروپاییان فتح میشه، برخی از نوآموزان این آیین‌ها از این مطالب سوءاستفاده می‌کنند و باعث می‌شن که ناوال‌ها که همون استادان تولتک بودند تصمیم بگیرند که در خفا و به صورت پنهانی آیین‌های باستانیشون رو کشف و حفظ کنند و بخوان بهشون بپردازند. عرفان تولتک‌ها اگرچه مذهبی نیست اما بر معنویت احاطه دارد، درواقع طریقی برای زندگی به انسان ارائه می‌ده که باعث میشه که انسان خیلی سریع به اون شادی و عشقی که به واقع نیاز هر انسان هست رو بتونه به سرعت به دست بیاره.
قسمت اول این کتاب مربوط میشه به اهلی شدن و یک سری مطالب بسیار ارزشمند رو من در این قسمت دیدم که خلاصه‌وار و نکات ارزشمندترشو خدمتتون عرض می‌کنم. در این کتاب آمده که زمانی که ما کودک هستیم این پدر و مادر ما بودند که نظام باوری ما رو برامون تعیین کردند، اونها باید و نبایدها رو به ما آموختند. در واقع همین نظام اعتقادی که ما از والدینمون و مربیانمون دریافت کردیم و بدون چون و چرا پذیرفتیم بود که راه و روش زندگی کردن رو به ما آموخت و این باورها برامون حکم کتاب قانون رو پیدا کرد...
 

برداشتی از کتاب چهار میثاق – قسمت 1
13.0mb
14:09

توجه: این فایل تا مدت محدودی به صورت رایگان قابل استفاده است. در صورت نیاز آن را دانلود کرده و روی سیستم خود ذخیره نمایید.