IMG-LOGO
نصب وب اپلیکیشن
برداشتی از کتاب چهار میثاق – قسمت چهارم
  • |

برداشتی از کتاب چهار میثاق – قسمت چهارم

4 سال قبل

برداشتی از کتاب چهار میثاق – قسمت چهارم

عزیزان امروز قسمت چهارم برداشتی از کتاب چهار میثاق در خدمت شما دوستان هستم. امروز می‌ریم سراغ دومین میثاق، این مثاق می‌گه هیچ چیزی رو به خودتون نگیرید.

 

 

یعنی چی؟ می‌خواد بگه هر اتفاقی که در اطرافمون داره پیش میاد اصلا هیچ دلیلی نداره که ما اون رو به خودمون نسبت بدیم، برای مثال اگر که شما برای مدتها زمان صرف کردید هزینه کردید برای اینکه در یک میهمانی شرکت کنید و تمام سعیتون در اون میهمانی این هست که بهتون خوش بگذره و لحظات شادی رو کنار دوستان و آشنایان بگذرونید، این شما هستید که وقتی یکی از افرادی که بر مبنای ذهنیات خودش میاد کنار شما رفتاری رو نشون می‌ده یا جمله‌ای رو میگه و این جمله یا اون حرکتش هیچ ربطی به شما نداره و کاملا از ذهنیات خودش به وجود آمده، شما هستید که دارید انتخاب می‌کنید که به این حرکت و به این جملش توجه کنید و اون رو به خودتون می‌گیرید و نه تنها اون میهمانی رو بلکه روزهای بعد از میهمانی رو هم برای خودتون به شدت تلخ می‌کنید. چرا ما انقدر اصرار داریم که اتفاقاتی که در اطرافمون میوفته، ذهنیات آدمها رو که در قالب جملاتشون نشون داده میشه رو به خودمون بگیریم؟ هر آدمی در دنیای ساخته و پرداخته خودش داره زندگی می‌کنه و بر مبنای همون دنیای خودش و ذهنیات خودش هست که نسبت به ما رفتاری رو نشون میده یا جمله‌ای رو میگه. وقتی که شما از کنار یک فردی رد میشید و بدون اینکه اون رو بشناسید می‌بینید که اون به شما یک جمله توهین‌آمیز میگه، آیا شما واقعا این جمله رو به خودتون می‌گیرید یا میگید خب این که من رو نمی‌شناسه، شاید منو اشتباه گرفته، و رد می‌شید و می‌رید؟ یا اینکه نه می‌ایستید باهاش شروع می‌کنید به بحث کردن، جدل کردن، که بهش ثابت کنید که مثلا اون توهینی که به من کردی اصلا در من نیست؟

برداشتی از کتاب چهار میثاق – قسمت4
17.0mb
7:25

توجه: این فایل تا مدت محدودی به صورت رایگان قابل استفاده است. در صورت نیاز آن را دانلود کرده و روی سیستم خود ذخیره نمایید.