IMG-LOGO
نصب وب اپلیکیشن
نکات تفسیری سوره شریفه بقره – آیه 30
  • |

نکات تفسیری سوره شریفه بقره – آیه 30

4 سال قبل

نکات تفسیری سوره شریفه بقره – آیه 30، با آروزی قبولی طاعات و عبادات شما دوستان عزیز به درگاه پروردگار یگانه، امروز در خدمتتون هستم با نکات تفسیری آیه شماره 30 سوره شریفه بقره.

 


در این آیه شریفه سخن از پیدایش انسان هست، در آیه قبل اومد که در ابتدا زمین آماده شد، سپس جو زمین آماده شد، بعد از اون حیات بر روی کره زمین به یک مرحله‌ی پیچیده‌تری رسید، حالاست که میشه موجودات پیچیده‌تری ساخته بشه. و اوج موجوداتی که بر روی کره زمین به وجود آمد آدم است. یعنی حیات از نوع گیاهی از کناره اقیانوس‌ها آغاز شد، میلیون‌ها سال گذشت، ماهی‌ها به وجود آمدند، بعد از آن میلیون‌ها سال گذشت، دوزیستان بوجود آمدند، بعد چرندگان، و بین آنها مهم ترینشان پستان‌داران بودند که هزاران شعبه پیدا کردند که درواقع انسان یکی از اون شعبات هست. خب حالا نوبت خلقت انسان است، خداوند به نیروهایی که در جهان هستند که همان فرشتگانند اعلام می‌کند الان قرار است یک موجود جدید، یک نسل جدید مطرح بشود.

وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً ۖ قَالُوا أَتَجْعَلُ فِيهَا مَن يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَنُقَدِّسُ لَكَ ۖ قَالَ إِنِّي أَعْلَمُ مَا لَا تَعْلَمُونَ

اذ یعنی به خاطر بیاور، توجه کن آن زمانی که پروردگارت به فرشتگان گفت من قرار دهنده هستم در روی زمین یک نسل جایگزین. خلیفه نه به آن معنایی که من کنارم می روم و بجای خودم یک خلیفه ای رو می‌گذارم و اون دیگه بجای من هست، خلیفه از خلف می‌آید، ینی پشت، یعنی یک نسل جدید...
 

نکات تفسیری سوره شریفه بقره – آیه 30
17.1mb
7:27

توجه: این فایل تا مدت محدودی به صورت رایگان قابل استفاده است. در صورت نیاز آن را دانلود کرده و روی سیستم خود ذخیره نمایید.